$300 Dorm Room Makeover

Published on Mar 31, 2018
Get your life together with the Nifty Organization Journal: bit.ly/2AYkXm2

Check us out on Facebook! - facebook.com/buzzfeednifty
Credits: www.buzzfeed.com/bfmp/videos/30423

MUSIC
SFX Provided By AudioBlocks
(www.audioblocks.com)

Comments

  • she is so annoying and she killed all the originality the original room had. she was also kind of a bitch about her original decor. i bet she throws out all those ugly ass pillows and that hideous sign and those ugly fake plants and candles.

  • The lights looks really charming

  • That’s not a bed, that’s a cot.

  • How old is that college freshman? 32?

  • Tiny dorm for two people. That was the size of the single dorms at my school.

  • Guys it’s buzzfeed nifty it’s supposed to be full of DIY’s if you’re complaining about that then you really don’t know the channel. Stop complaining about something that this channel is *supposed to do*

  • "after so much hard work" ...yea. hotglueing fabric instead of sewing it sure is hard work.. and 255 dollars for this makeover ? It actually feels like more clutter is added to that small dorm room.

  • I love it!😍😍

  • what i liked about this video is it’s not a video kinda makes us feel so poor and like ‘my room is smaller than her closet’ just like the other room decoration videos but...

  • Ummmm Mr Kate we need you

  • She looks like female sjw leafyishere

  • y'all are crazy thinking I got $300 to spend.

  • Fantastic pillows and where to find them

  • Awesome............

  • $100 maybe...if you're rich and fancy.... but spending $300? For a room you probably wont have anymore in a few months? That's what posters are for...

  • wow these comments are filled with hate. why not say wow she did a good job but I disagree with that or something along those lines. she did an great job and she has an amazing heart. stop spreading hate

  • Charlotte: I like dim lighting! *puts neon lights*

  • The video was alright but she began to read twilight?! That's NOT ACCEPTABLE!

  • I would rather have the “before”room...

  • I’m from Illinois. Should I use ranch for my state thing?

  • It was bothering me the whole time that she didn't make her bedsheet tight and right 🤯

  • Ur music is very annoying

  • Was I the only one who thought the curtain doesn't catch fire due to the candles near that😌

  • Since everyone thankfully mentioned the failed attempted of a personal neon sign, fake plants, and crappy laptop desk, let's talk about the use of the budget. They made such a big point on the savings for the DIY for items they couldn't paid the same price for or lessor a better item. Also, what thrift shop are they at, spending more than going to a dollar store or a regular store. The fabric above the desk in the bulletin board was too flashy and not the right size. The gold items on her desk and the book ends were too expensive, those could've been genuine DIYs. The concept on making your room nicer is there, just the budgeting and style choice wasn't.

  • This is the first makeover video which I don't like no disrespect to your hard work but so much unnecessary additional stuff pillow it will become more of a mess !

  • Where did you get the grid board from?

  • I honestly really like this and is pretty cheap ❤️

  • This is literally a walmart version of Mr. Kate. They didn't do anything she really wanted and just did stuff they wanted to do. If you want decoration on a budget go watch Mr. Kate.

  • I like the ideas but the realization of these diys is just sloppy. what if you need to wash the pillow case? you have to rip it and destroy it?

  • Charlyn's (sorry if I said it wrong) voice is similar like rclbeauty101

  • Wt ....I got let it go ad before the video 😂😂🤣🤣

  • I think that neon sign may be a bit of a fail ...

  • What are you paying for? I’d much rather pay 50 for this junk deal

  • Lol when it said dim light dim is my name

  • Who has that kind of money??

  • Don't blame the designers, Buzz feed made them do it.

  • Her money & video watching time are waisted.

  • Talk too much dear.

  • This is just my opinion but instead of using some DIYs I’m sure you could have gotten better things by buying it for about $250-$350. No hate though.

  • It's Not Difficult To Water A Plant Sorry just every uni room video I watch had fake plants and its just. Get a real plant.

  • Ok she is talented and creative but i dont like her taste

  • tbh I think that girl threw away everything afterwards

  • Tacky.

  • We all know she got that dirt outside

  • No hate but, why would you be so cheap when doing something nice for someone? Thrift store, seriously... go to IKEA. You made a damn pillow out of a worn shirt. Whether it was clean or not, not cool and pretty gross. When I saw "Dorm Makeover", I thought IKEA, B.B.B. , ya' know? Not "I'm cheap so I gave her my old crap and thrift store junk... just saying. .-.

  • dünyanın en itici insanı

  • i wonder what her room looks like today? lmao

  • 14 minutes of my life I’ll never get back . Who the heck does the host of this know lol

    • She didn’t even know what the neon sign said

  • The only thing I liked from this video is the room divider.

  • That laptop pillow thing was trashy, and that neon light looks like total garbage... I honestly have no idea how you wasted $300 on this...

  • I really hope they didn’t take the girls 300 instead used their own money but I liked the Oregon frame /:

  • i have that wire thing and what i did was i tilted it (so the corners were facing the cardinal directions) and i put the corners of my pictures underneath it so it held them in place and it's really aesthetically pleasing

  • So I see that a lot of people are disappointed because you literally spent 255 and it looks like cheap ass stuff that you can easily diy from thrift store and or dollar store but what's concerning me even more is if her roommate has any sort of natural lighting because if she doesn't and I were her I would literally kill my roommate if she closed that Goddamned janky looking "devider" or however you wanna call it, first of all and second of all it looks creepy!

  • that's all probably gone in the trash

  • The fake plants...oof

  • im glad I'm not the only one who thought this was shit. i WISH this bitch would give me some dirt in a picture frame

  • You call it $300 but if you are so cheap then it should be called $255 makeover

  • Please for the love of god don't hot glue fabric, sew them please, it's not that hard.

  • So much hate but all SOOOO true!

  • In the end her room was hella cluttered and that bothered me. Like she didn’t need that neon sign thing, that’s where you could have put the grids for pictures instead on on a closet. I was pretty unhappy with the turn out and she didn’t sound very enthusiastic when she saw everything

  • Why would you pay $300 for them to diy

  • Omg no taste lol

  • The colours clashed terribly on the bed

  • I lw feel bad for her dorm mate

  • She probably took all the stuff down and redecorated lmao

  • Nice video!

  • Dude if i was her i would throw away that neon sign

  • Wow at least make the bed look good not all ratchet

  • Oregon family😂

  • This is light a copy of me Kate u liars suck. Go suck a dick

  • Am I the only one who actually thinks it's cute? 😂😂

  • everyone here saying it looks janky and tacky is so rude, steph did a great job and the only thing that matter is that the girl liked it

  • Omg I wish I could decorate my room but my auntie and cousin are bunking there lol😂

  • 2 things- 1 what the FUCK does that neon light say it looks so junky, 2 what the FUCK is up with that dirt art it’s so fuxking ugly

  • Literally every aspect of this is a flop considering the relatively enormous budget. Who knew 300 dollars for some basic decoration buys you cheap and tacky diys? Facepalm.

  • The opposite of well done is well intended.

  • I feel bad for her roommate most people in college work together to make the dorm good for the two of them and while them decorating her side was not bad I feel like the divider is just stupid the room is already small and you just made it smaller

  • This girl needs Mr Kate. This is so Janky

  • I live in Oregon too

  • The room looked cluttered especially with the giant sheet. The idea of it is cute if Charlotte had more space for her area

  • dirt in a picture frame??? are you serious???

  • ...I wish Ashley had done this.

  • Ashley would have made this wayyy better. For under 300$

  • The student said that she wanted dim lighting and the person who was decorating made a neon sign now does that make any sense? Also the room didn't look any better it looked almost the same maybe worse cause was just kind of cluttered and hot glue for pillows I am 11 and I sew some of my pillows.

  • dirt... from oregon

  • That neon sign is so ugly, I like the lapdesk.

  • I hate fake plants. I would cry. All the plastic :/ so bad for the environment. I wouldn't even want to be friends with someone who'd buy fake plants :-(

  • $300 dollars on that shit

  • Ugly

  • I wonder how her roommate reacted.

  • The lap desk was a pretty good Idea 😂😂

  • I loved it. ❤

  • I would have cried if people turned my room into this Pinterest nightmare

  • I liked how the clock in the camera shots basically just went 'haha fuck timeline consistency'

  • I like some aspects of it but all of it together is just, meh.

  • I come from Congo but I don't know where to find charcoal from Congo. Help please

  • I really liked the idea of a pillow desk but didn't like how the end product looked. Could have been neater.

  • that first thing had glass on it?

  • Those diy’s were so stupid I can’t even...especially little moving desk lol

  • why would you use your old shirt for a strangers pillow/ and this is junky